hpmc

اچ پی ام سی در صنایع غذایی

کاربرد اچ پی ام سی در صنایع غذایی

متخصصین صنایع غذایی برای بهتر شدن طعم شربت ها به آن اچ پی ام سی اضافه میکنند. بعلاوه هیدروکسی پروپیل متیل سلولز به عنوان تثبیت کننده امولسیون و غلیظ کننده سس ها و دیگر چاشنی های غذایی عمل می کند. برای جلوگیری از تغییر رنگ و ماندگاری بهتر محصولات غذایی ای که نیاز به منجمد شدن دارند نیز اچ پی ام سی نقش موثری دارد.

از ان جایی که HPMC  یک ماده جامد و پودری شکل و به رنگ بژ (کمی روشن) است و در اغلب موارد به صورت گرانول نیز شکل می گیرد. این ترکیب هنگام حل شدن در آب تشکیل  کلوئید می دهد که غیر سمی و قابل احتراق بوده و به شدت با عوامل اکسید کننده واکنش نشان می دهد که از این نظر در صنابع غذایی مورد توجه متخصصین این صنعت قرار میگیرد.

 

اچ پی ام سی در تهیه نان های سبوس دار نقش مهمی دارد و یک افزودنی غذایی و خوراکی محسوب می شود که ضخیم کننده و جایگزینی برای ژلاتین در سایر محصولات خوراکی  محسوب میشود. در واقع تیلوز به علت غیر سمی بودن و ابنکه یک پلیمر طبیعی است  و هر حلقه آن سه گروه هیدروکسیل دارد علاوه بر کاربردهای متفاوت در صنایع غذایی بیشتر تمرکز بر روی خاصیت حجم دهندگی آن است.

شرایط نگهداری هیدروکسی پروپیل متیل سلولز برای استفاده در صنایع غذایی

اچ پی ام سی در صورتی می تواند برای طولانی مدت نگهداری شود که در ظروف بسته و یا در بسته بندی اصلی خود در یک محل خشک و در دمای اتاق قرار گیرد. در مورد گریدهای دارای ویسکوزیته بالا، پس از ذخیره سازی بیش از 1 سال، کاهش ویسکوزیته اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *