hpmc

کاربرد اچ پی ام سی در سیمان

selling-hpmc-tehran-mashhad

تاثیر HPMC  بر سیمان

اچ پی ام سی(HPMC) یک ماده شیمیایی بر پایه سلولز است که برای غلظت دهندگی در صنعت سیمان سازی از آن استفاده میشود. اچ پی ام سی ماده ای است که  انقلاب بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد کرده است. از جمله صنایعی که در ان نیاز به اچ پی ام سی به شدت احساس میشود صنعت سیمان سازی است.

نقش اچ پی ام سی در صنعت سیمان و ملات های ساختمانی

یافته های متخصصان در شرکت تولیدی تولیدی بازرگانی پردیس شیمی صنعت حاکی از آنست که غلظت سیمان در حضور اچ پی ام سی در مقایسه با عدم حضور آن به میزان 5.8 برابر غلیظ تر است. هم چنین استفاده از این ماده به مقدار کم میتواند غلظت مورد نظر را به سیمان بدهد و این یکی دیگر از مزایای HPMC  است. در ضمن لازم به یاد آوری است که سرعت چاپ سیمان در حضور اچ پی ام سی بدون نیاز به ماده اضافه دیگری به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. به گفته پژوهشگران در پردیس شیمی صنعت، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز(HPMC) نرخ تولید ساختاری سیمان را مستقل از حالت های تست برش کاهش میدهد.

به طور کلی اچ پی ام سی در سیمان سازی و سایر ملات های ساختمانی صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در مواد اولیه و هزینه تمام شده و در نهایت افزایش غلظت و کیفیت محصول را به همراه دارد.

نهایتا اترهای سلولزی نقش افزودنی را در ملات های سیمان دارند. در مقالات بعدی به تاثیر اچ پی ام سی در ملات های سیمانی بیشتر می پردازیم.

اچ پی ام سی تولید شده در پردیس شیمی

لازم به یادآوری است که HPMC یک پلیمر سلولزی اصلاح شده به رنگ سفید، نیمه مصنوعی و ویسکوالاستیک است . کاربرد این ماده اولیه شیمیایی در صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع چسب ، سیمان و بتن، صنایع آرایشی و بهداشتی است.

شرکت تولیدی بازرگانی پردیس شیمی کدها و گرید های مختلفی از hpmc را داراست که  بستگی به کاربرد آن در صنایع مختلف دارد. به طور مثال گرید3010 تامین شده در پردیس شیمی در تولید مواد شوینده، چسب کاشی خمیری، رنگ، کنتکس، ژل اتش زا، چسب کاغذ دیواری، رنگ پلاستیک، بتونه خمیری، کاغذ و مقوا، شامپو فرش، نرم کننده لباس و رنگ پلاستیک اکریلیک استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *